Ljuva 50-tal

Mitt liv har tagit en vända in i 50-talet. Det känns fint. Ett litet trevligt tema. Filmer som utspelar sig på 50-talen, kläder som upphittats i garderrobernas djup, teatern 9 Kvinnor vi sätter upp i skolan. Härlig insperation. Snart bär det av på  en djupdykningm bland fotoalbumens värld. En mycket underskattad syssla om jag får säga sanningens ord. Arbetar fortfarande på att friska till mig, omlott med en grundlig garderobssädning. Kanske inte den mest tonsäkra kombon men lite måste man göra så att man inte faller ihop av tristessen.

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh fick lust att se grease^^ Tycker 50talet är lite väl sött ofta, ibland kan de göras sig fint på ett lite quirky och drömskt vis med all pastell och de gillar jag, men ofta töntas det till på ett jobbigt vis också. Fast de kanske gäller alla årtal till olika grad, men femtiotalet är ju just ett väldigt tolkat decennium!

Svar: Ja, det var riktigt härligt att se den! Jo, det kan jag hålla med om, det är ju Grease med. Därav fotoalbum, mer sanningsenligt, inte så gulligull utan mer stela "framför kameran poser"
Ida

2013-01-06 @ 21:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0