Att skiljas åt

Att veta vad man ska behålla och vad man ska göra är en svår sak. Det är lite som att sia i framtiden. Kommer jag tycka om den här, kommer ja använda den? Kan den vara bra att ha? Går det att hitta någonstans den hör hemma? I en byrålåda. På ett fönsterbleck. På en soptipp. Ska den slängas, hur ska den sorteras, kan den skänkas bort? Eller går det att hitta en plats för den? Kan jag förmå mig att skiljas från den. Att säga, du, jag tror inte vi hör ihop längre, vårat förhållande har stagnerat. Det är dags att du och jag går åt olika håll, på skilda stigar. Eller så blir man helt enkelt en matrealist, samlar på sig, håller allt nära, som i en liten bubbla, säger hej, jag är för polygami.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag får lite ångest över saker jag har i ägo nu hehe

2013-01-07 @ 23:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0