Acceptera ödet

Nytt år, nya tag! Det nya året har har börjats fint med en härlig förkylning som mycket smärtsamt tagit över min kropp, tagit kommando över både min röst och min ork. Dock sägs det ju att man mår som man förtjänar så jag får se detta som straffet på ett väldigt trevligt nyår. Så nu drar jag runt här hemma i mysiga kläder och en kopp honungvatten i högsta hugg! Jag följer min tradition sedan många år tillbaka att bli sjuk på lov. Tämligen opassande just detta lov då jag har massor med saker att hinna med. Det är bara att acceptera sitt öde och bädda ner sig ordentligt och se på nostalgiska Astrid Lindgren filmer och kurera sig.

Karl och Jonatan Lejon

Kommentarer
Postat av: TM

Att du till och med får en förkylning att verka mysig. Jag känner mig bara eländig och rastlös i min förkylning.

Svar: Det är ganska mysigt förutom den där känslan som uppstår att man egentligen inte har tid. Att man egentligen borde ägna sin lediga tid åt att plugga och istället för att vara sjuk.
Ida

2013-01-04 @ 03:44:52
Postat av: Sara

Tämligen är ett bra ord! Att du vågar se den, brännmärks i grejer i den filmen o elaka tanter osv, så obehaglig o sorglig:0

Svar: Det är nog ett av mina favoritord! Den har sina fina delar med körsbärblom, duvor som flyger kors och tvärs och tidstypiska tjusiga 70-tals frisyrer. Då får man tåla eldsprutande drakar, bränder och brännmärkningar. Tror de har eld som ett litet återkopplande tema. Fast i och för sig, jobbigt med filmen är att man kan vara djup och göra massor med sorgliga verklighetkopplingar, alltså till filmens "verklighet".
Ida

2013-01-05 @ 15:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0