November

Efter många års klagan på detta fenomen höstmörkret känner jag att det är dags att komma ut i garderoben! Jag tycker om perioden när löven har fallit, innan snön kommer. En vacker men ack så underskattad tid! Det är vackert med kala träd, när det mörknar vid fyra! Att med spänning följa hur mörkret tidigare och tidigare infinner sig, Det konsekventa strilandet av regn som gör att gatorna glitrrar när ljuset  faller på dropparna. Hur de kyliga höstvinarna blåser förbi grenarna och in genom min ventil ovanför mitt älskvärda fönster för att efterlämna sig en kylighet lagom för att glida runt i hemmastickade sockor, dricka kopp efter kopp med te och tända ljus. Klä sig i varma koftor och mitt mest använda plagg den här hösten, min basker (Dock för utomhusbruk!).
Jag i min underbara basker!

Kommentarer
Postat av: TM

Många års klagan? Har du inte alltid varit höst-positiv förutom mörkret? :O

Svar: Nu har jag specificerat min klagan!
Ida

2012-11-10 @ 21:35:03
URL: http://tuvz.blogg.se/
Postat av: Sara

Håller m om glitter o regn o blått mörker, men inte när de är vitt dagsljus o grenarna är bruna o marken är grådaskig av gamla löv. Bra m bloggning igen:D

2012-11-10 @ 23:44:35
URL: http://thevelvetpond.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0