underbara nationella! underbara komik!

i natt drömde jag om nationella provet. jag drömde att jag inte lyckades hitta salen vi skulla ha nationella i. jag letade o letade men hittade ingenting, sprang upp för trappor och igenom korridorer, hittade sen några som skulle till samma sal. sen tittade jag på klockan. sen. jaha, det var ju bra, just idag då det är nationella. vi hittade inte var vi skulle, jag lämnade dem och sprang lite till, sedan hittade jag äntligen salen. där sitter några som har hemspråk i ryska. läraren påstår att jag är fel och jag försöker förstå om det är rätt våning men hon vill inte förstå vad jag frågar. då ger jag upp och sätter mej ner bland barnen. strax efter det kommer de andra in. tillsammans med gammal lärare jag hade i lågstadiet, en sån där lärare ingen av barnen tycker om. det visar sig att salen tydligen är dubbelbokad, tiden man har på sig att skriva bara försvinner.
i morse gick jag hemmifrån extra tidigt för att ta en tidigare tvärbana till skolan för att komma fram en tidigare tunnelbana än vad jag brukar. tvärbanan hade tydligen gått för tidigt så den missade jag, så då blev det lite mysigt väntande o lite väntande till. tvärbanan är sen. kul. när jag kommer där jag byter är det fullt med en ogenomtränglig massa av människor och folk som inte lyckas komma igenom spärrarna. nere på perrongen, norsborg 9 minuter. jahapp missade man den tunnelbanan också. som plåster på såren kommer då ett sätratåg där de glömt att byta skyltarna på så där står även norsborg. jaaa, jag skulle åka med den tidigare tunnelbanan, missade den, missade den perfekta tunnelbananoch fick åka med den sena tunnelbanan. lyckliga jag går och funderar över komedin med att först drömma en mardröm att bli sen till nationella och sedan bli det och märker att man inte får komma in i klassrummet. lyckliga jag!

Kommentarer
Postat av: TM

Haha, komiskt indeed xD men du kom ju in till sist ;D

2011-05-05 @ 17:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0