det där med att lyssna..

det här med att lyssna, det är så många som inte är bra på att lyssna. man berättar någon för nån och så märker man att det inte lyssnar, kanske för att den är dålig på det eller helt enkelt att det man berättar kanske är väldigt tråkigt. själv tror jag att jag är en väldigt bra lyssnare så jag blir irriterad på människor som aldrig kan lyssna. hur svårt kan det vara egentligen? ändå vill de att man ska lyssna på deras ord som om det är av något alldeles unikt slag. jag tycker att det här att lyssna är både att ge och ta. men rent generellt är många människor bara intresserade att höra sin egen röst. så alltid när jag träffar på någon som kan lyssna blir jag glad och det förgyller hela min dag. för visst är det väl fantastiskt med någon som verkligen lyssnar på vad det är man säger, egentligen. eller en sån liten sak som att nästa gång man träffar dem frågar det hur det gick med resan eller vad det nu är man har sagt att man skulle göra. jag måste säga att jag älskar såna människor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0